zaterdag 11 juli 2015

Hoe ik mijn zakgeld in e-Gulden kreeg

Hoe ik mijn zakgeld in e-Gulden kreeg


Zoals de meeste getrouwde mannen krijg ik zaterdags mijn zakgeld voor de volgende week. Tot voor kort in Euro maar sinds moeder de vrouw over een eigen Hosted Wallet beschikt en de Sibietjes graag met de tijd meegaan krijg ik mijn zakgeld nu per E-gulden transactie. En omdat een mooi voorbeeld is van één van de gemakkelijkste betaaltechnieken ooit vertoond, laat ik u er even in meedelen.

De eerste stap is uiteraard een betaalverzoek. En dat ziet er dan als volgt uit: Ik klik in mijn Hosted Wallet  op betalen en tik het bedrag (10 satoshi) in met de omschrijving  dat ik graag zakgeld wil. Ik klik aan dat het om een directe betaling gaat (4 min) en op het volgende scherm krijg ik het nummer 1 ipv een normale code als Lh8wpGDdFPFThPnZtgC9pEnKKFFLRCDxeX. 



Ok. Heel voorzichtig benader ik mijn echtgenote en vraag met de pet in de hand of ze misschien alsjeblieft als het haar schikt even het zakgeld over wil maken naar e-Gulden code 1...

Omdat ze een goede bui heeft wordt mijn aardige verzoek direct ingewilligd en ze tikt alleen de 1 in haar wallet als bestemming. En kijk: dit verschijnt direct onderin het scherm. Met mijn naam en het feit dat het om mijn zakgeld gaat. Alleen door de opgegeven 1 in te toetsen.



En ze hoeft nog slechts op de [Akkoord] knop te drukken om aan mij de felbegeerde 10 satoshi over te maken.

En direct na dit aardige gebaar verschijnt bij mij bericht dat het geld ontvangen is. Een blik in de transactiegeschiedenis bevestigt dit ook ogenblikkelijk:


Kortom, mijn zakgeld voor deze week is binnen en ik kan weer allerlei leuke mannendingen gaan doen.

Stel u een voor: U staat volgend jaar bij de kassa van de supermarkt en wilt betalen. Uw code is 23 Mijnheer, zegt het aardige meisje achter de kassa tegen mij. Ik tik de 1 in in het EFL schermpje op mijn smartphone en ik heb betaald. Direct, realtime. 

Het is moeilijk voor te stellen dat het aantal stappen om een betaling betaald te krijgen nog verder verminderd zou kunnen worden. 

Reserveer NU uw (bedrijfs-)naam nu het nog kan.


Op dit moment is het nog mogelijk om elke naam of tekst te reserveren als rekeningcode. Voorkom dat een ander er vandoor gaat met uw naam, voornaam of -Heel belang- rijk, uw bedrijfsnaam en ga nog vandaag naar https://efl.nl Want voordat u het weet is uw naam weg.

Want weet u nog hoe lastig het was om een goede naam voor uw website te verzinnen? Zorg dat u nu NIET te laat bent. Het verplicht helemaal tot niets, het is zelfs gratis en u ontvangt GEEN reclame. Waar is het wachten nog op?